Wednesday 19 February 2020

Accounting System Serendah RM350 Setahun

Hi semua, Azizam sini, sebelum itu saya ingin berterima kasih kerana masih membaca blogspot saya.
Pada mulanya saya sudah tidak mahu aktif. Tetapi average reader adalah Lima ribu sebulan. Jadi saya rasa better saya continue berkongsi pengalaman saya sebab secara tidak langsung saya telah dapat membantu ramai orang.

Hari ini saya ingin menulis topic Accounting.

Sebelum itu saya disclaimer dulu. Saya bukan accountant jadi saya tidak boleh membuat services accounting. Accounting dibuat oleh rakan niaga saya. Saya hanyalah advisor kepada software accounting sahaja.




Jadi apakah financio ini?

Untuk makluman https://financio.co/ adalah cloud base accounting software  di mana anda perlu internet untuk access sistem ini.

Kenapa saya menjadi advisor kepada financio ini?
saya menjadi advisor kepada Financio ini, sebab saya perasan ramai orang Malaysia tidak kira bangsa mengabaikan accounting mereka. Malah masih ada yang memakai excel untuk buat accounting. Zaman dah moden beb, beli je sistem yang ada.

Jadi saya yang sesuai untuk sistem ini?
1. Semua orang sesuai untuk sistem ini, terutama yang berniaga enterprise. Ingat kita berniaga untuk mendapatkan keuntungan, if anda tidak track record jualan anda.
Macam hendak tahu utung ke rugi. If continued rugi. kena buat sesuatu beb.
Ada client saya ini sales dia mencecah sejuta. Tapi net profit dia tak sampai RM10ribu sahaja. So dengan accounting sistem yang betul. Baru dia tahu pembaziran tu dekat mana. Ingat kita as business owner kita kena tahu setiap duit keluar masuk kita. Tak perlu tahu banyak, cukuplah kita paham aliran tunai dan keluar tu. Better jadikan habit.

2. Selain financio banyak lagi sistem account yang boleh anda pakai, contoh nya MYOB, SQL Accounting, tapi as business owner, saya nk accounting yang cloud base dan harga yang berpatutan. So financio ni tak deep sangat dan mudah paham. Walaupun time belajar di University. ada je subject account, tapi jodoh saya dengan account mmg tak ngam. Saya more kena membaca dan i.t guys.
so janji senang pakai. Saya ok sahaja.

3. Ada sahaja accounting sistem yang free. iaitu https://www.waveapps.com/, tp ingat benda free ni takot data kita di jual. So selamat bijak membuat keputusan ye.

4. Financio ini pun ada free trial selama sebulan. So korang try la dulu, berkenan ke tak tu terpulang.
Mcm saya. So far saya berpuas hati dengan financio ni, Harga pn berpatutan RM350 Bahagi 12 baru RM30 Sebulan, tak de lah mahal sgt..

Sebab financio ni menarik minat saya, terus saya jadi partner dia beb, so korg selamat decide lah ye.
Sampai bila nk guna excel tu??? huhu

Jadi post ini pendek sahaja. sapa yang berminat nk purchase sila direct contact whatsapp saya.

WhatsApp: https://wa.me/60193960277
WhatsApp: https://wa.me/60193960277

Ini website financio : financio.co
kalau korang nk accounting yang free sini link dia : https://www.waveapps.com/




No comments:

Post a Comment

Sudah ada bangunan Sendiri Tahun 2024 - Ini Story saya

Alhamdulillah, Alhamdulillah permohonan saya di bawah program untuk memiliki pejabat dengan sebuah agensi kerajaan telah diluluskan. Jadi Im...