Friday 16 February 2018

Convert Enterprise ke perkongsian liabiliti terhad/LLP atau Convert Sdn Bhd ke perkongsian liabiliti terhad/LLP

Hi semua dah February 2018 dah sekarang ini,

Terima kasih kerana tidak jemu singgah ke blog saya. Untuk pengetahuan semua, saya di dalam  dalam process membesarkan perniagaan saya.
Sapa tidak sangka client saya sudah bertambah ke 60 lebih dalam tepoh yang singkat, dan saya akan merge firm. Jadi akan cecah 100 client dengan kadar yang cepat.
.
Dan paling best saya sudah berjaya beli type writter sendiri. Hehe
Setelah 2 tahun berniagaa ada juga typewritter sendiri. happyy nyaaa
Well, penting tau secretary mempunyaai typewritter sbb kami nk type pelbagai benda.
.

Jadi berbalik kepada topik asal, saya nk sentuh tentang conversation antara

Kes A
1) Enterprise kepada PLT/LLP
2) Sdn Bhd kepada PLT/LLP

dan

Kes B
3) perkongsian liabiliti terhad/LLP kepada Sdn Bhd
4) perkongsian liabiliti terhad/LLP kepada enterprise

 Jadi kita berbincang kepada kes pertama iaitu :-

1) Enterprise kepada PLT/LLP
- yup, di dalam akta perkongsiaan memang ade mention tentang convert ni.
anda boleh refer kepada Section 29 Akta perkongsian iaitu
Conversion from conventional partnership to limited liability partnership'

2) Sdn Bhd kepada PLT/LLP di bawah sectio 30 Akta perkongsiaan iaitu
Conversion from private company to limited liability partnership
(Boleh direct whatapp untuk pertanyaan lanjut 0193960277)

Tapi topik kali ini saya hendak sentuh kes B sebenarnya.

Sebab ramai sgt sgt sgt orang tanya mereka nk convert  
     i. perkongsian liabiliti terhad kepada mereka kepada sdn bhd.
     ii.  perkongsian liabiliti terhad/LLP kepada enterprise.

dann jawapannya
TIDAK BOLEH. dan tiada istilah convert, bila ada ada perkongsian liabiliti terhad anda tidak boleh pergi kemana-mana.  Anda tidak boleh convert naik ke sdn bhd atau turun ke enterprise.
Kalau anda tidak mahu teruskan, anda hanya boleh tutup sahaja perkongsian liabiliti terhad tu.
.
Dan penutupan dia sgt sgt susah sbb saya dah handle satu kes personally.
Jadi sesiapa ada soalan boleh direct contact kami di whatapp
0193960277 Azizam atau visit website kami www.velvetcorporate.com 
Pendek sahaja kali ni. Berjumpa lg next topic. saya akan update selalu selepas ini.
Insyallah




No comments:

Post a Comment

Sudah ada bangunan Sendiri Tahun 2024 - Ini Story saya

Alhamdulillah, Alhamdulillah permohonan saya di bawah program untuk memiliki pejabat dengan sebuah agensi kerajaan telah diluluskan. Jadi Im...